Zdrava školska užina

Kod djece školske dobi hranjenje po prvi puta postaje prava socijalna aktivnost.

Djeca više vremena provode u školi i na izvanškolskim aktivnostima nego kod kuće, jedu sa prijateljima te usvajaju nove prehrambene navike, odnosno formiraju svoje vlastite.
Roditeljima se ponekad teško uvjeriti u kvalitetu djetetove prehrane kada ne provode dovoljno vremena u dječjoj blizini, no još uvijek odabir hrane kod djece velikim dijelom ovisi o prehrambenim navikama roditelja te je u trenucima zajedništva neophodno djeci davati pozitivan primjer.

Kod pripreme dječjih obroka važno je uravnotežiti okus i hranjivost. Dijete treba kvalitetan obrok, obrok sa dvostrukom ulogom – koja zadovoljava energetsko nutritivne potrebe i djetetov ukus. U suprotnom riskirate da obrok završi u košu za otpad i dijete ostane gladno ili bude zamijenjen za nešto slatko i slabije nutritivne vrijednosti.

Vrlo je važno, u dječjem svijetu možda i važnije nego u svijetu odraslih, kako hrana izgleda i kako je servirana. Stoga nije naodmet potruditi se malo kako bi jelo izgledalo što atraktivnije, zamotano u salvete sa djeci zanimljivim sadržajem, stavljeno u kutijicu za užinu koja odražava osobnost djeteta. Raznovrsnost je također vrlo važna, pa čak ako djeca ponekad inzistiraju na jednoličnoj hrani, pokušajte ih naviknuti na raznovrsnost jer će im jedna te ista hrana na kraju i dosaditi.
Za djecu školske dobi od velikog je značaja unos hrane tijekom dana rasporediti na 5-6 obroka, uključujući doručak, ručak i večeru uz minimalno jedan, a preporučljivo dva međuobroka. I upravo međuobroci igraju značajnu ulogu u zdravoj i izbalansiranoj prehrani te bi trebali činiti sastavni dio dječje prehrane. Naime, oni doprinose četvrtini energetskog dnevnog unosa te čine važan doprinos unosu proteina, ugljikohidarata, prehrambenih vlakana, osiguravaju 15% dnevnog unosa kalcija te 1/5 unosa vitamina C.

Jogurt, sladoled, nemasno mlijeko, energetske pločice obogaćene kalcijem, mliječne čokolade, sir i sirni namazi međuobroci su bogati kalcijem, dok dobar izvor željeza predstavljaju orašasti plodovi, sjemenke suncokreta i sušeno voće.
Kod djece je važno spriječiti razvijanje navika konzumiranja brze hrane, jednostavnih ugljikohidrata i proizvoda bogatih šećerima i zasićenim masnoćama jer ovakva hrana ima minimalnu ili nikakvu nutritivnu vrijednost, dok mliječni proizvodi, voće i povrće, orašasti plodovi i sjemenke, integralne žitarice i njihovi proizvodi sadrže sve potrebno djeci za normalan rast i razvoj te pojačanu tjelesnu i misaonu aktivnost.

Pri tome, kategorička zabrana također može biti kontraproduktivna. Poneki sladoled, puding, čokolada, sasvim sigurno neće učiniti veliku štetu, a djeci će pružiti zadovoljstvo i vjeru u roditeljski „ispravan“ odabir.


PODIJELI SA
PRIJATELJIMA:

Kuham s ABC sirom:

Pizza iz tave

2
30 min

Božićne pizzete

4
30 min

Čokoladna torta s abc sirom

8
60

Novosti

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira
24.11.2015

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira

Glavnu nagradu odnio je ABC sir s hrenom dok su zlatne medalje osvojili ABC svježi krem sir, ABC sir SpužvaBob i ABC sir s kulenom
   
Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani
07.10.2015

Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani

Poznati su pobjednici nagradne igre
   
Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje
02.11.2015

Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje

Belje izvozi 52% proizvodnje ABC svježeg krem sira


   
Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"
30.11.2015

Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"