ABC sir u prehrani trudnica

Dobar odabir pojedinih skupina namirnica u trudnoći je vrlo važan.

Dobar odabir pojedinih skupina namirnica u trudnoći je vrlo važan.

  • Cjelovite žitarice su osnovni izvor složenih ugljikohidrata koji osiguravaju energiju, pomažu u očuvanju tjelesne mase, prevenciji konstipacije, protiv mučnina te opskrbljuju fetus važnim nutrijentima poput vlakana, folne kiseline, vitamina B skupine i proteina. Dnevno se preporuča unos 6 serviranja žitarica i proizvoda.
  • Voće i povrće osiguravaju esencijalne vitamine, minerale te prehrambena vlakna koja pomažu probavu i spriječavaju konstipaciju, a dnevno se preporuča 5-6 serviranja.
  • Prehrambeni proteini osiguravaju gradivne jedinice za tkivo i organe fetusa i ključne su komponente enzima, crvenih krvnih stanica, kosti i mnogih drugih dijelova tijela. Dnevno bi trebalo unositi 1 g proteina po kilogramu tjelesne mase, a izvanredan izvor su mlijeko i mliječni proizvodi, krto meso te riba i jaja.
  • Mliječni proizvodi izvanredan su i najekonomičniji izvor kalcija te vrlo dobar izvor visokokvalitetnih proteina. U trudnoći se preporuča dnevni unos 4 serviranja proizvoda iz ove kategorije. 
  • Masti u prehrani treba ograničiti, ali ne i u potpunosti izbaciti jer su neophodne za normalan razvoj djeteta. Preporučuje se odabir biljnih ulja koja sadrže blagotvorne jednostrukonezasićene (maslinovo i ulje repice) te višestrukonezasićene (sojino i suncokretovo ulje) masne kiseline.
  • Dnevno se s ciljem prevencije preuranjenog poroda, konstipacije i nastanka strija preporuča unos dvije litre vode i drugih tekućina (u slučaju velikih vrućina i više).


Budući da se u posljednjem tromjesečju dodatno povećava volumen krvi, uputno je posezati za hranom koja je bogat izvor željeza.

Najbolji prirodni izvori željeza u hrani su iznutrice, crveno meso, jaja, lisnato povrće, mahunarke, riba i školjke. Adekvatna razina cinka tijekom trudnoće pomaže u obrani od infekcija, podupire rast fetusa te može spriječiti pretjerano dugo trajanje trudova. Preporučena dnevna doza cinka tijekom trudnoće iznosi 15 mg, a istraživanja pokazuju da svaka druga žena unosi manje od preporučenog.  Cink i željezo često se nalaze zajedno u hrani, primjerice u mesu i mahunarkama. Dovoljan unos kalcija potreban je za razvoj kostiju fetusa i za očuvanje rezervi kalcija majke.

Najveća potreba za kalcijem javlja se u posljednjem tromjesečju trudnoće kada se pojačano deponira u kosti ploda. Gotovo 300 mg kalcija prenosi se dnevno na fetus tijekom posljednjeg tromjesečja trudnoće. Potreba za kalcijem u iznose 1000-1200 mg/dan. Omega-3 nezasićene masne kiseline najzastupljenije su u ribama – lososu, bakalaru, a neophodne za razvoj mozga fetusa.

Trudnicama i dojiljama preporučuje se dnevni unos od 300 mg omega-3 masnih kiselina (EPA + DHA). Taj je unos moguće postići primjerice sa 100 g bakalara.


PODIJELI SA
PRIJATELJIMA:

Kuham s ABC sirom:

Pizza iz tave

2
30 min

Božićne pizzete

4
30 min

Čokoladna torta s abc sirom

8
60

Novosti

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira
24.11.2015

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira

Glavnu nagradu odnio je ABC sir s hrenom dok su zlatne medalje osvojili ABC svježi krem sir, ABC sir SpužvaBob i ABC sir s kulenom
   
Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani
07.10.2015

Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani

Poznati su pobjednici nagradne igre
   
Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje
02.11.2015

Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje

Belje izvozi 52% proizvodnje ABC svježeg krem sira


   
Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"
30.11.2015

Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"