Prehrana tijekom trudnoće

Pravilno izbalansirana prehrana osnova je dobroga zdravlja u svakom životnom razdoblju. Tijekom trudnoće čak dvostruko više jer izravnu korist imaju dvije osobe – majka i dijete, kako od samog početka razvoja fetusa tako i kasnije u životu.

PREHRANA TIJEKOM PRVOG TROMJESEČJA

Tijekom gestacije dolazi do brzog dijeljenja stanica i razvoja organa. Stoga je adekvatna opskrba nutrijentima esencijalna za potporu rasta fetusa. Prvo tromjesečje trudnoće predstavlja početak iznimno važnog i osjetljivog razdoblja u životu buduće majke, a „zahvaljujući“ hormonima i do 70 % trudnica pati od mučnine, povraćanja, umora i stresa.

Za plod je pak prvo tromjesečje kritični period jer je to vrijeme implantacije, razvoja organa i brzog rasta. Stoga je, s obzirom da može olakšati ili pogoršati simptome koje muče majku te potpomoći ili otežati rani razvoj fetusa, u ovome razdoblju pravilna prehrana posebno važna.
Ona mora biti raznolika i temeljiti se na cjelovitim žitaricama, voću, povrću i kvalitetnim izvorima bjelančevina i masti. Poželjno je konzumirati 3 glavna obroka i dva međuobroka kako bi održali optimalnu dostupnost glukoze za fetus jer je glukoza najbolji izvor energije za rast i razvoj fetusa. Također je vrlo važno svakodnevnu prehranu nadopuniti suplementom folne kiseline i multivitaminskim pripravkom dizajniranim za trudnice.
 
PREHRANA TIJEKOM DRUGOG TROMJESEČJA
Prehrana tijekom drugog tromjesečja trudnoće također mora biti pravilno izbalansirana, s adekvatnim unosom energije i svih makro i mikronutrijenata.

Kalorije bi uglavnom trebale potjecati od cjelovitih žitarica, voća i povrća, nemasnog mesa i mliječnih proizvoda.
Treba izbjegavati obilne obroke i slastice i temeljiti prehranu na odabiru hrane s niskom vrijednošću glikemijskog indeksa. Dugo vremena se smatralo da trudnice mogu bez grižnje savjesti uživati u velikim količinama hrane jer one jedu za dvoje.

No stvarno stanje jest da se dnevne energetske potrebe trudnice povećavaju za oko 300 kcal, a suvišan dobitak na tjelesnoj masi buduće majke može povećati rizik od brojnih komplikacija, primjerice gestacijskog dijabetesa, visokog krvnog tlaka te poteškoća pri porodu.

PREHRANA TIJEKOM TREĆEG TROMJESEČJA

Treće tromjesečje obilježeno je značajnim rastom. Dok fetus raste tijelo majke buja kako bi najbolje podržalo taj rast.

Dobitak na tjelesnoj masi normalan je dio zdrave trudnoće posebice tijekom drugog i trećeg tromjesečja trudnoće. U posljednjem tromjesečju trudnica obično dobije 4 – 5 kilograma.

Pravilna prehrana uz obilje voća, povrća, mliječnih proizvoda i cjelovitih žitarica trebala bi biti cilj svake trudnice u poodmakloj trudnoći. Uputno je izbjegavati slatkiše i tzv. junk food. S obzirom da je dnevno potrebno tek 300 kcal više nego prije trudnoće, dnevni unos energije valja uskladiti s preporukama i rasporediti ga u više manjih dnevnih obroka.

U posljednjem tromjesečju trudnoće mnoge se trudnice osjećaju sito već nakon malog obroka, a to se uglavnom događa zbog pritiska fetusa na želudac koji se podiže. Stoga su mali učestali hranjivi obroci ključni za pravilno planiranje prehrane.
 


PODIJELI SA
PRIJATELJIMA:

Kuham s ABC sirom:

Pizza iz tave

2
30 min

Božićne pizzete

4
30 min

Čokoladna torta s abc sirom

8
60

Novosti

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira
24.11.2015

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira

Glavnu nagradu odnio je ABC sir s hrenom dok su zlatne medalje osvojili ABC svježi krem sir, ABC sir SpužvaBob i ABC sir s kulenom
   
Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani
07.10.2015

Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani

Poznati su pobjednici nagradne igre
   
Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje
02.11.2015

Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje

Belje izvozi 52% proizvodnje ABC svježeg krem sira


   
Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"
30.11.2015

Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"