Prehrana djeteta vrtićke dobi

Djeca imaju znatno manji kapacitet želuca od odraslih osoba pa je u početku u malom volumenu hrane potrebno osigurati dovoljne energije i nutrijenata.

Energetske potrebe djece od treće do šeste godine nešto su više nego u djece od prve do treće godine. Također se proporcionalno povisuju potrebe za kalcijem, proteinima, željezom i vitaminom A.
Tablica. Preporučeni dnevni unos energije, proteina i nekih mikronutrijenata s obzirom na dob

 


Preporučeni dnevni unos energije, proteina i nekih mikronutrijenata s obzirom na dob

Dob (godine) Energija (kcal) Proteini (g) Kalcij (mg) Željezo (mg) VItamin A (μg) &VItamin D (μg)
1-3 1300 16 500 7 300 5
4-6 1800 24 800 10 400 5

Kako mala djeca rastu i postaju sve aktivnija energetske potrebe se povećavaju. Štoviše, obzirom na svoju veličinu mališani imaju iznimno velike energetske potrebe. Kako bi se one zadovoljile nužno je unositi hranu bogatu energijom i nutrijentima u više malih i učestalih obroka.
Tijekom razdoblja ranog djetinjstva treba osobito obratiti pažnju na adekvatan unos proteina, kalcija, željeza te vitamina A i D.
Proteini su gradivne jedinice tijela stoga nedostatan unos rezultira neadekvatnim rastom i razvojem. Kalcij je neophodan za razvoj zdravih zubi, a u suradnji s vitaminom D čini kosti jakima. Kako bi se zadovoljile potrebe za kalcijem preporučuje se unos 2-3 serviranja mlijeka i mliječnih proizvoda dnevno.
Anemija zbog nedostatka željeza je učestala  u ovoj dobi. Deficit željeza se očituje učestalim infekcijama, slabim prirastom tjelesne mase te zaostajanjem u razvoju. Namirnice koje obiluju željezom poput jetrica ili crvenog mesa nisu osobito popularne među malom djecom stoga je nužno pronaći alternativne načine unosa ovog važnog minerala, npr. može se ponuditi mesni ili riblji namaz s dodatkom abc svježeg krem sira.
Kako bi se maloj djeci osigurala sva potrebna energija i hranjive tvari cijela obitelj trebala bi slijediti sljedeće preporuke:
•    jesti što raznovrsniju hranu
•    uravnotežiti unos hrane i tjelesnu aktivnost
•    bazirati prehranu na žitaricama, povrću i voću
•    konzumirati namirnice s dovoljno proteina (mlijeko i mliječni proizvodi, meso, riba, jaja, sir...)
•    umjereno koristiti sol i šećer
•    konzumirati namirnice bogate kalcijem i željezom.


PODIJELI SA
PRIJATELJIMA:

Kuham s ABC sirom:

Pizza iz tave

2
30 min

Božićne pizzete

4
30 min

Čokoladna torta s abc sirom

8
60

Novosti

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira
24.11.2015

ABC sir s hrenom postao šampion sajma sira

Glavnu nagradu odnio je ABC sir s hrenom dok su zlatne medalje osvojili ABC svježi krem sir, ABC sir SpužvaBob i ABC sir s kulenom
   
Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani
07.10.2015

Pobjednici ABC SpužvaBob Skockani

Poznati su pobjednici nagradne igre
   
Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje
02.11.2015

Belje otpremilo svoju prvu pošiljku ABC sira na tržište Južne Koreje

Belje izvozi 52% proizvodnje ABC svježeg krem sira


   
Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"
30.11.2015

Pobjednici nagradnog natječaja "Rođendanski party"